Tuesday, October 11, 2011

Senyum.

Janganlah tengok orang pada luarannya. Janganlah nilai orang dari pakaiannya. Tak penting pun pandangan orang lain tentang aku. Yang paling penting bagi aku pandangan pencipta aku terhadap aku. Orang nak cakap aku miskin, go on. Orang nak cakap aku kaya, go on. Orang nak cakap aku takde duit, go on. Orang nak cakap aku selekeh, serabai, memang ye aku serabai. Aku tak reti nak dress kaw-kaw macam gadis-gadis metropolitan di bandar-bandar yang urban tu. Aku pakai tudung bawal je, jeans pun pakai boot cut yang dah seasoned, pegi jalan pun pakai selipar jepun pasar malam yang dah haus. Kaki pun dah mintak beli yang baru.

Tapi kita manusia semua sama je. Kau Allah cipta dari tanah, aku pun Allah cipta dari tanah. Tapi takpe la, nak buat macam mana kan. Manusia rambut sama hitam tapi hati masing-masing tak sama. Cuma sedarlah ye, kalau kau ingat kau kaya, ramai lagi yang kaya dari kau. Kalau kau ingat kau best, ramai lagi yang best dari kau. Kalau kau ingat kau sorang je ada duit banyak, ramai lagi yang berkepuk-kepuk duit dari kau tu. Bottom line nya sekarang ni janganlah kau pandang rendah sangat dekat orang. Biarlah aku miskin pun. Aku bukan kacau hidup kau. Bukannya aku ada mintak duit kau nak beli barang ke apa ke. Ye, memang aku ni tak mampu macam kau.


**Manusia zaman sekarang MEMANG bermacam ragam. :)

2 Orang mengomen:

Anonymous said...

nice one dear ! same la kite..hehe

Tyra said...

hehe. thank you. sian tau. da byk kali i kena. yela, org selekeh kn. g mampos la ape org nk ckp. janji i bahagia. hehe

Post a Comment